~Sambil Mencari Hadiah Untuk Yang Tersayang,Blogger Juga Boleh Tambah Pendapatan - Jom Join !

~Terbaru Dari Ummi~

Saturday, January 22, 2011

Home » , , , , , , » Bila diuji sakit...

Bila diuji sakit...



"Ya Allah, andai dengan sakit yang kau uji ini akan

membuatkan engkau redha padaku, aku redha ya Allah.

Andai sakit ini adalah tanda kasih sayangMU ya Allah, Aku

menerimanya dengan redha Ya Allah, Sihat dan sakit ini

dariMu ya Allah, berikan aku ketabahan dan kekuatan

iman dalam melalui ujian sakit ini, Ya Allah engkaulah

tuhan yang Maha pengasih lagi Maha penyayang,

Tambahkan rasa syukurku atas tiap ujianmu samaada

dalam nikmat ataupun sakit"


As Salam buat semua,


Baru je saya update entri 20hb,tak lama lepas tu terus senggugut datang serang.Alhamdulillah,mujur tak kena masa saya tengah paper last 19hb haritu kalau tak memang saya tak boleh datang nak ambik exam.Kalau saya senggugut sangat sakit,saya tak tau kenapa.Sebab memang sejarah dari muda2 lagi kalau Cik P datang mesti senggugut yang amat sangat.Lagi sejak2 saya selalu sakit pinggang(first time Cik P datang lepas 6bulan bersalinkan Hajar),sakitnya...Allah saja yang tahu.Kesian abang,makin bertambah kerja sebab bantu saya setiap bulan.


Sebenarnya saya dah mula sakit belakang/pinggang awal tahun lepas.Mula sakit bila berdiri lama masa masak atau banyak berjalan atau buat dukung anakku Abdullah yang kuss semangat itu.Dan sakit tu makin bertambah2 bila saya mula datang cik P bulan 6 tahun lepas.Sejak tu,memang saya dah tak banyak buat kerja apa lagi nak jalan2 window shopping.Kesian abang,dan anak2...lebih2 lagi Hajar.Sebab saya pun dah jarang keluar rumah jadi Hajar pun sama tak dapat ke mana2.Mula2 syak mungkin sebab kes saya pernah jatuh terduduk masa mengandungkan Hajar dulu.Dah jumpa dengan Doktor sakit puan dan Doktor Pakar tulang juga tapi memang saya tak ada masalah tulang.Family cadangkan saya mengurut sebab mungkin masalah urat tapi kawan yang belajar Medic tak setuju...takut makin teruk.Jadi,ada kawan cadangkan saya buat MRI selain Xray sebab boleh tau sakit lebih detail lagi.

 
Bila sakit macamni baru terasa nikmat SIHAT...


Buat diri saya,kawan2 dan pembaca blog yang juga mungkin tengah sakit, selamat menikmati nikmat Ilahi yang tiada batas ni. Dengan Rahmat dan SayangNya pada kita, Allah tidak mungkin menjadikan tiap sesuatu dengan kebetulan dan Sia-sia, mesti ada hikmahnya yang mahu DIA ajarkan kepada kita.

Terima Kasih Tuhan, sungguh Sakit ini adalah Nikmat!

2 comments:

Abah Yie & Ummi Na said...

samalah kita...ina memang senggugut teruk kalau dtg period. sejak zaman remaja lagi. sampai kdg2 muntah2 dan guling2 tahan sakit. lepas kahwin baru kurang sikit....

kakyong said...

siannya Aini...

memang terganggu pergerakan jika sakit belakang.. rasanya memang ade kena mengena dgn jatuh terduduk masa mengandung tu... cuma Aini kena kurangkan kerja2 yg melibatkan kena angkat brg2 berat, sbb kdg2 cara kita angkat tu tak betul & boleh buat lagi sakit urat2...

elok juga buat MRI... tp kalo ibu2 yg pernah jatuh ni, memang elok berurut & makan jamu (x kesah la jamu apa, janji badan panas.) supaya urat2 tak sejuk.. apa2 pun chek dulu la dgn doktor...

kakyong pun penah jadi camtu.. sampai menangis2 tahan sakit.. x leh berdiri lama.. buat kerja sikit nak duduk.. basuh pinggan kat sinki siap dok kat kerusi lagi... tak leh nak buat kerja2 memanjat.. mop lantai pun sakit.. buleh kata x leh sgt lah nak berlasak buat kerja rumah.. kalo dokong anak lagi lah.. rasa nak terccabut pinggang dibuatnya...

p.s
bila ada masa, mai la join GA kat blog kakyong..

~Lagi Yang Menarik~

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin